Pozvánka na Online setkání za oponou Jihočeského divadla 17.3.

přidáno: 15. 3. 2021 7:57, autor: Klub Aktiv, z.s. České Budějovice   [ aktualizováno 15. 3. 2021 17:45 ]
Vážení a milí příznivci divadla, 
po "generálce" Online čaje o páté s Jihočeským divadlem a "jeho šéfy" si Vás dovolujeme pozvat 
ve středu 17. března od 17 hod. na premiéru 
ONLINE SETKÁNÍ ZA OPONOU JIHOČESKÉHO DIVADLA 

co se chystá za oponou, budou povídat dvě dámy:



 Daniela Bambasová, herečka JD

Narodila se v Praze. Vystudovala Státní konzervatoř,obor hudebně-dramatický. První angažmá Slovácké divadlo v Uherském Hradišti. Po 7 letech odchází do Jihočeského divadla v Českých Budějovicích, kde působí dodnes. V divadle hrála desítky hlavních a titulních rolí, napříč klasickým i současným repertoárem. Mezi její velké dramatické role patří např. Antigona, Elektra, Laura (Skleněný zvěřinec), Maryša, Manon Lescaut, Jeptiška, Arkadinová (Racek), Isadora Duncan (Když Isadora tančila), Regina (Lištičky), Klytaimestra, Matka (Krvavá svatba), Alžběta (Marie Stuartovna), Gertruda (Hamlet), Rachel(Slaměná židle). Komediální tituly jsou zastoupené Maribel (Maribel a podivná rodina), Tekla (Ženitba), Teta Kateřina (Saturnin), Titánie (Sen noci svatojánské), lepice(Alla), Je Úchvatná! (Florence F. Jenkinsová), Kalifornská mlha (Maude) či Společenstvo vlastníků (Horváthová). Vystupovala i v muzikálech: Tornádo Lou (Limonádový Joe), Smrt (Malované na skle), Jannet (Dohana).
Získala několik celostátních i krajských divadelních cen, a 13 Jihočeských Thálií. Dvakrát byla v širší nominaci na celostátní Ceny Thálie.
Z televizní tvorby ji můžete znát ze seriálů Bakaláři, Četnické humoresky, Nikdo není dokonalý, Velmi křehké vztahy. Zahrála si i ve filmech Koncert na konci léta, Kočka, Žaby a jiné ryby, Pekný Zoli.
Daniela Bambasová spolupracuje pravidelně s rozhlasem a občas se věnuje dabingu. Má syna Daniela, také herce, který je členem Vinohradského divadla v Praze.



Martina Schlegelovášéfka činohry 


Vystudovala dramaturgii a režii činoherního divadla na pražské DAMU. Už od studií se zajímala o současnou dramatiku a nezávislou scénu, až v roce 2006 zakotvila jako umělecká šéfka v nezávislém pražském Divadle LETÍ, se kterým ji spojuje právě „vášeň pro nové hry“. Pro Divadlo LETÍ nastudovala více než patnáct inscenací, z nichž nejvýraznější byly Bazén (bez vody), Terminus, Zpověď masochisty nebo Olga (horrory z Hrádečku). Podílela se také na mezinárodním projektu Proti lásce, proti pokroku, proti demokracii, který LETÍ uvedlo ve spolupráci s Centrem současného umění DOX, a imerzivním projektu CAMPQ.
Vyzkoušela si i práci v městských divadlech, např. v Klicperově divadle v Hradci Králové, ve Slováckém divadle v Uherském Hradišti, v brněnském HaDivadle, Divadle J. K. Tyla v Plzni či Divadle F.X. Šaldy v Liberci. Jedenáct let působila jako pedagog na katedře Teorie a kritiky na DAMU, kde také složila doktorskou zkoušku. Příležitostně překládá z angličtiny, zejména současné britské dramatiky. Od roku 2013 se věnuje i rozhlasové režii, čtyři roky pracovala jako kmenová režisérka Českého rozhlasu.
V Jihočeském divadle nastudovala komedii P. G. Wodehouse Zavolejte Jeevese, Katy M. McDonagha, Elity a Společensstvo vlastníků J.Havelky, Ďáblova sluhu V. Vondrušky, Brechtův Zadržitelný vzestup Artura Uie a adaptaci románu Dobrý proti severáku. Do funkce umělecké šéfky činohry byla jmenována v únoru 2018.
Comments