Infosenior‎ > ‎

Spotřebitelský ombudsman

přidáno: 27. 5. 2013 21:49, autor: Klub Aktiv, z.s. České Budějovice   [ aktualizováno 27. 8. 2014 9:20 ]

Kupujícím bude pomáhat nový systém, takzvaný spotřebitelský ombudsman



Zejména senioři jsou rizikovou skupinou při uzavírání smluv či kupování zboží. Občas by ale radu potřeboval každý z nás. A právě proto byl na živnostenských úřadech spuštěn nový systém „spotřebitelský ombudsman“, kde budou moci postižení realizovat svá práva a řešit problémy s nepoctivými prodejci.


S cílem napomoci spotřebitelům, zejména seniorům, kteří jsou nejvíce poškození praktikami některých prodejců při uzavírání smluv, například v rámci hromadně organizovaných prodejních nebo nabídkových akcí, byl spuštěn nový systém „spotřebitelský ombudsman“. Ten by měl za pomoci kontaktních míst na celkem 227 obecních živnostenských úřadech a ve spolupráci s nevládními neziskovými organizacemi, umožnit seniorům efektivně, rychle a bezplatně realizovat svá práva. Nový institut je zaveden za účelem okamžitého řešení problému s nepoctivým prodejem v případě tzv. předváděcích akcí, kde je mnohdy prodáváno předražené zboží za použití tzv. nekalých obchodních praktik. Spotřebitel se díky nově zaváděnému systému bude moci zdarma obrátit na některý ze živnostenských úřadů, kde s ním bude vyplněn jednoduchý vstupní formulář, jenž bude dále zpracován místně nejbližší nevládní neziskovou organizací. Ta bude potom radit, resp. bezplatně zastupovat spotřebitele. Radu či informaci lidé získají na telefonních číslech 386 802 721, 386 802 702 od pracovnic českobudějovického obecního živnostenského úřadu.




Comments