Pozvánka na vycházku do Lipí 20. 3. 2023

Vážení příznivci pondělních dopoledních vycházek.

V PO 20. 3. 2023 spolu projdeme trasu Z Homole, Nové Homole - po značené turistické cestě (přes rozcestí "U Kaliště" a "U Lipí") - do Lipí.

Náhled trasy: https://mapy.cz/s/dedohodote   nám sděluje tyto důležité informace:

Délka 4,9 km, ... doba chůze ... dle serveru Mapy.cz ... 1:23 hodiny.

A také, že půjdeme zpočátku sice velmi pozvolna, ale stále "do kopce", takže nakonec překonáme převýšení celkem 70 metrů ...

Já jsem si tu trasu prošel osobně v NE 12.3. odpoledne, a to tam i zpět (protože auto jsem měl zaparkované v Lipí).

Mně jedna cesta trvala 1:10 hod., bylo chladno, šel jsem tedy svižně ...

Pro naši vycházku však kalkuluji s 2 hodinami chůze (abychom se neuhnali, trasu si užili, a měli i dostatečnou časovou rezervu na odjezd autobusu z Lipí ...).

Sejdeme se v autobusu naší MHD, linky č.19  (Nádraží - Nové Homole).

Ze stanice  Nádraží odjíždí v 6:57 ...

Projíždí městem těmito zastávkami:  U Koníčka (6:58),  Metropol (7:01),  U Soudu (7:02),  KOH-I-NOOR, U Vodárny (7:04),  Planá, Náves (7:10), ...

vystoupíme na konečné:  Homole, Nové Homole ... v 7:20.

Přejdeme silnici a vydáme se po modře značené turistické cestě SZ směrem, ulicemi Dolní a K Lesu ... k jižnímu cípu lesa. Značená cesta sleduje JZ okraj lesa, po levé straně spatříme Závratský rybník, projdeme kolem chat a začneme stoupat ... na rozcestí "U Kaliště" se "modrá" ztotožní se "zelenou" ... po společném úseku přijdeme na rozcestí "U Lipí".

Odtud trochu namáhavější stoupání. Až vyjdeme z lesa, ocitneme se na plochém návrší.

Po pravé ruce spatříme Lišovský práh s obcemi Srubec a vesničkou Jelmo. Naše město nám zůstane tak trochu "schováno" ve sníženině, uvidíme z něj například horní část komína teplárny a nad ním Pohůrku, Dobrou Vodu a Rudolfov.

Až dojdeme k nejvyššímu místu, objeví se nám napřed zleva masiv Blanského lesa s Kletí, postupně vrchy Kluk, Švehlán, Skalka. A pod nimi vesničky Habří, Kvítkovice a obec Dubné s kostelem.

Nad obcí Lipí se nám otevře výhled na vesničku Kaliště, na hospodářské budovy v jižním okraji Branišova. V dálce na Státní zámek Hluboká a samozřejmě, nepřehlédnutelný Hosín

Sejdeme dolů, do obce, kde u obecního úřadu a kapličky je náš cíl, zastávka autobusu ...

Zde vyčkáme příjezdu ... autobus GW Jihotrans vyjíždí z Dubného v 9:10, do Lipí dorazí v 9:20 ... pokračuje přes Kaliště, Třebín, Litvínovice - Mokré, Šindlovy Dvory, U Soudu (9:39), Autobusové nádraží ... v 9:45.

Zabýval jsem se samozřejmě i možností jít z Lipí do Nové Homole, ale ... to bychom museli nastoupit v ČB cestu ještě dříve (do Lipí totiž dorazí autobus svážející školní děti do ZŠ Dubné ... už v 7:04 ... v Dubném totiž začíná dětem školní vyučování už v 7:25 ... mám tam vnuka ...).

Prostě, obec Lipí je veřejnou dopravou v dopoledních hodinách obtížně dostupná ...

Pevně věřím, že přes jisté ranní nepohodlí se nás aspoň pár sejde.

A budeme-li mít štěstí na počasí, tak spolu přivítáme příchod astronomického jara v přírodě ...