Mediální akademii třetího věku pro seniory pořádá Klub Aktiv, z.s. ve spolupráci s organizacemi Transition a ELPIDA
Volně tak navazujeme na akci "Věřte, nevěřte, ověřujte", kterou účastníci vyhodnotili pro sebe jako velmi přínosnou. Chtěli však více diskuse, více možnosti ptát se nebo se podělit se o své zkušenosti.
Vycházíme vám proto vstříc tímto vzdělávacím programem Mediální akademie třetího věku, ve kterém bude hodně prostoru pro účastníky a jejich dotazy.
umět dohledat informace o tvůrci mediálního sdělení a o médiu, které sdělení publikovalo,
znát, jakým způsobem se mediální sdělení k příjemcům dostává a jak se dále šíří,
rozpoznat, jaké informace, komentáře či názory sdělení obsahuje a komu jsou určena,
umět posuzovat důvěryhodnost uvedených informací a zdrojů,
poznat, jak se mediální sdělení snaží upoutat pozornost příjemců a ovlivnit jejich názory a postoje,
znát různé motivace, které vedou ke vzniku mediálních sdělení, kdo může mít ze sdělení prospěch,
znát rozdíly mezi veřejnoprávními a soukromými médii, orientovat se ve vlastnících českých medií.